"Jalan dakwah hanya satu. Jalan inilah yang dilalui oleh Rasulullah s.a.w. dan para sahabat baginda. Demikian juga kita dan para pendokong dakwah, sama-sama melaluinya berpandukan taufik dari Allah s.w.t. Kita dan mereka melaluinya berbekalkan iman, amal, mahabbah (kasih sayang) dan ukhuwwah (persaudaraan). Rasulullah s.a.w. menyeru mereka kepada iman dan amal, kemudian menyatupadukan hati-hati mereka di atas dasar mahabbah dan ukhuwwah. Berpadulah kekuatan iman, kekuatan akidah dan kekuatan kesatuan. Jadilah jamaah mereka jamaah yang ideal sebagai model. Kalimahnya mesti lahir dan dakwahnya pasti menang walaupun ditentang oleh seluruh penghuni muka bumi ini." [Syeikh Mustafa Masyhur]

Followers

Thursday, April 9, 2009

MATH VS ME

Math Vs Me actually nak menceritakan tentang sejarah
MATH in my life.

Masa sekolah rendah dulu MATH is Fun, So I Like It very much!!!


Bile naik sekolah menengah I Still like MATH because MATH is Fun!!!
Hingga ada suatu ketika pernah bermimpi pasal MATH!!!
Macam2 ade....hehehe...

Sekarang aku dah masuk MATRIX,...
Banyak yang telah berubah...
Tapi MATH masih di hati because MATH IS FUN!!!
Banyak2 exam time kat matrix MATH je yang plg CEMERLANG!!!


Pendek criter, aku mmg minat gler2 nga subjek MATH...


TAPI....

Everything telah berubah...
Sekarang aku dah ada kat alam lain...
Nak Tau?
Tempatnya kat KL...iaitu kat IPGM Kampus Bahasa Antarabangsa...
dulu namenya IPBA...

Sem 1 OK la lagi....BUT...

Bile masuk sem 2....

huhuhu...

Susah nak criter!!!

Baru aku tahu betapa MATH ni susah!!!

Sampai satu ketika pernah aku berkata dalam diri aku...

nak tau ape yang aku cakap?


Tapi xdela sampai aku nak bunuh cikgu MATH!!!

Sekarang aku tgh pening...bnyk topik yang xfaham...exam pun dah dekat!!!

Nak tak nak kene study gak...

Sebabnya MATH ni the KILLER SUBJECT!!!


Kalau xcayer...ambilla kos MATH!!!

Hanya orang yang ambil MATH saje tahu!!!

Sebenarnya aku tulis artikel ni sekadar nak luahkan perasaanku yang terpendam selama ni...Orang kate kalau dipendam lame2 BAHAYA nt....

As a conclusion, saya n kawn2 yg ambil major MATH perlu kuat!!!

Dah tahu subjek susah, kene la tingkatkan USAHA!!!

Ingatlah bahawa Tiada kejayaan yang datang BERGOLEK!!! mahupun MELAYANG!!!

Sekian sajer....harapanku agar dapat jadi cikgu MATH yang CEMERLANG...

INSYA- Allah...

BERSATU BERTAMBAH MUTU....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...